Loading...

3 dôvody, prečo korporátna identita nie je nadstavba, ale základ

Bežný Slovák vidí v priemere 45 reklám denne. Ste si istý, že robíte všetko preto, aby si práve vašu značku zapamätal?

 

Ak by sme firmu prirovnávali k človeku, korporátna identita by tvorila jeho výzor. Spadá pod ňu najmä logo, ale aj celková farebnosť, typ používaného písma, vizuál brožúr, vizitiek, letákov či dizajn web stránky. Všetky tieto časti by sa mali vzájomne dopĺňať a ladiť s celkovou identitou značky. Tak ako sa snažíme zladiť náš výzor k osobnosti, tak by firemná identita mala zodpovedať duchu firmy a imidžu, ktorý chceme dosiahnuť v očiach našich zákazníkov. Prečo nejde len o prázdne poučky, ale dôležitú súčasť biznis stratégie, vám osvetlíme v nasledovných 3 bodoch.

Rozoznateľnosť a zapamätateľnosť  

Investujete do marketingu? V tom prípade vám musí záležať aj na tom, aby bola vaše firma rozlíšiteľná v dave iných a najmä – zapamätateľná. Rozbiehajúce sa firmy korporátnu identitu často posúvajú na vedľajšiu koľaj ako bonusovú položku, ku ktorej sa môžu kedykoľvek vrátiť a doriešiť. Prichádzajú tak o pozitívne body u zákazníkov, ktorí možno u nich už nakúpili a možno videli reklamu či leták, ale nespoja si tieto zážitky do jedného vzťahu s konkrétnou firmou, ku ktorej by sa vedeli vrátiť. V horšom prípade si ju pomýlia s inou, podobne nevýraznou. Nie je škoda pomáhať vlastnej konkurencii?

Profesionalita a dôveryhodnosť  

Často sa vraví, že firmy, ktoré investujú do profesionálnej a jednotnej korporátnej identity, dávajú jasne najavo, že na trhu plánujú zostať – a to nie len zákazníkom, ale aj potencionálnym investorom a biznis partnerom. Je to známka serióznosti a informovaného prístupu k veci. Povedané ľudskou rečou – ukazuje, že viete, čo robíte, a hľadíte do budúcnosti. Korporátna identita je totiž dôležitá najmä z dlhodobého hľadiska.

Pridaná hodnota a lojálnosť zákazníkov

Logo street módy pre mladých bude vyzerať inak ako logo banky či predajcu dojčenských potrieb. Vizuálna identita firmy však dokáže tlmočiť ešte viac – životný štýl, presvedčenie či náladu, s ktorými sa nakupujúci vie stotožniť a ktoré vás v jeho očiach odlíšia od konkurencie. Súčasní zákazníci majú na výber nespočetné množstvo firiem a radi sa vracajú k tým, ku ktorým ich viažu spoločné záujmy či ideály, prípadne k tým, za ktorými cítia ľudí a ich príbeh. Také firmy sú čitateľnejšie, sympatickejšie, zapamätateľnejšie. Vydarená korporátna identita je ušitá priamo pre svoju cieľové publikum – a to sa k nej rado vráti.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

*
*